ترفندهای شطرنج در قالب 10 نکته
10 نکته یا ترفندهای شطرنج برای تبدیل شدن به یک قهرمان شطرنج یا بازیکن قوی در شطرنج
اگر می خواهید یک قهرمان شطرنج شوید یا در شطرنج پیشرفت کنید به یادگیری و تمرین زیادی لازم دارید.
اگر می خواهید هر چه زودتر به 20 تکنیک شطرنج حرفه ای مسلط شوید
آموزش رایگان 20 تکنیک شطرنج حرفه ای
بعد از این که اصول شطرنج 64 اصل شطرنج را به نگارش درآوردیم در این جا 10 نکته برای شروع ترفندهای شطرنج را آورده ایم
محتوا
حرکت های جدید مهره های شطرنج را یاد بگیرید
حرکات جدید شطرنج را یاد بگیرید : ترفیع ، آن پاسان و شاه قلعه
حرکات عادی مهره های شطرنج را در پایین توضیح داده ایم
هر مهره شطرنج می تواند فقط به یک روش خاص حرکت کند .
به عنوان مثال ، پیاده یا سرباز مستقیم به جلو حرکت می کند اما فقط می تواند به صورت مورب ، هر بار به یک خانه حمله کند .
حرکت اسب به شکل L است .
فیل به صورت مورب حرکت می کند اما می تواند همزمان بیش از یک خانه حرکت کند .
رخ یا قلعه می تواند فقط در یک خط مستقیم حرکت کند اما می تواند به جلو ، عقب یا راست یا چپ حرکت کند . وزیر قدرتمندترین مهره ، می تواند برای هر تعداد خانه به هر جهتی حرکت کند ، اما در یک حرکت دو جهت نیست .
پادشاه با وقار همان طور که یک پادشاه باید حرکت می کند ، هر بار یک خانه در هر جهتی
شروع بازی با پیاده یا سرباز باشد
پیاده جلوی پادشاه یا وزیر را دو خانه به جلو حرکت دهید (پیاده فقط زمانی که در موقعیت اولیه خود قرار دارد می تواند دو خانه حرکت کند ) . این مسیر راه را برای فیل ها و وزیر شما هموار می کند . آن ها در یک زاویه حرکت می کنند و اگر پیاده در جلوی راهشان باشند نمی توانند به بازی بیایند
اسب ها و فیل ها را بیرون بیاورید
قبل از این که وزیر ، رخ یا پادشاه خود را حرکت دهید ، اسب ها و فیل های خود (سوارهای سبک) را به سمت مرکز حرکت دهید . شما می خواهید این مهره ها را از پشت پیاده ها بیرون بیاورید تا بتوانند حمله کنند گسترش یکی از ترفند های انکار ناپذیر شطرنج است .
آموزش رایگان و جامع قوانین شطرنج
در بازی شطرنج عجله نکنید
زمانی که نوبت شماست ، همیشه با خود فکر کنید مخصوصا زمانی که جلو هستید :
آخرین حرکت حریف من چه بود ؟ چه نقشه ای دارد ؟ آیا او برای گرفتن مهره های شما تله یا دام می گذارد ؟ سپس در مورد برنامه خود تصمیم بگیرید .
همیشه به تمام احتمالات خود نگاه کنید .
به حرکاتی نگاه کنید که در ابتدا بتوانید مهره های حریف را بزنید یا شاه حریف را تهدید کنید .
اما همیشه قبل از انجام حرکات خود ، آن ها را دوباره بررسی کنید . از خود بپرسید ، آیا حرکت من مهره ای از خودم را مفت نمی کند ؟
وقت تلف نکنید
با پیاده های خود خیلی حرکت نکنید یا سعی نکنید در شروع بازی پیاده خوری کنید
شاه خود را زود به قلعه ببرید
شاه قلعه حرکتی است که به شما امکان می دهد پادشاه خود را به مکان امنی برسانید و رخ خود را وارد بازی کنید
هنگامی که تمام خانه های شما بین رخ و شاه شما خالی باشد می توانید پادشاه را دو خانه به سمت رخ حرکت دهید در حالی که رخ به آن طرف پادشاه می رود .
اگر حریف شما از قلعه رفتن غافل شود شاید بتوانید به پادشاه او حمله کنید .
این تنها حرکتی است که در آن دو مهره با هم حرکت می کنند
ترفندهای شطرنج : در وسط بازی حمله کنید
بعد از این که همه اسب ها و فیل های خود را وارد بازی کردید و شاه قلعه رفتید (این حرکات اصولی شروع بازی شماست ) ، وسط بازی آغاز می شود .
در وسط بازی همیشه به دنبال راه های زدن مهره های بدون پشتیبان حریف باشید
اما ببینید اگر مهره ی خود را بردارید چه بلایی سر مهره ی شما خواهد آمد ؟
به دنبال راه هایی برای جا به جایی بسیاری از مهره های خود به سمت حمله به پادشاه حریف باشید
مهره های خود را با زیرکی از دست بدهید
برخی از مهره های حریف خود را خواهید گرفت برخی از مهره های شما گرفته خواهد شد . شما بایستی کاملا متوجه شوید که مبادله خوب چه چیزی هست و چه چیزی نیست .
از این امتیازها استفاده کنید تا متوجه شوید اگر قرار هست یکی از آن ها را از دست بدهید حرکت خوبی را انجام دهید
وزیر 9 امتیاز رخ 5 امتیاز فیل 3 امتیاز اسب 3 امتیاز پیاده یک امتیاز
پس آیا از دست دادن فیل برای نجات پیاده فکر خوبی است ؟ خیر
خیلی سریع بازی نکنید
اگر حرکت خوبی دیدید ، کمی صبر کنید و به دنبال حرکات حرفه ای شطرنج باشید
تفکر همراه با صبر رمز موفقیت در شطرنج است
برنده شدن در پایان بازی
بعد از این که شما و حریف تان مهره های خود را تعویض کردید و فقط چند مهره در بازی داشتید ، آخر بازی شروع می شود .
حالا پیاده ها اهمیت بیشتری پیدا می کنند . اگر بتوانید پیاده را به آخرین خانه برسانید آن پیاده وزیر می شود .
یک موفقیت بزرگ اجازه دهید شاه شما نیز حمله کند ، مادامی که از حرکات باقی مانده حریف خود خصوصا وزیر دور بماند و اجازه ندهد به شاه مان حمله شود
اگر شاه شما کیش شود و شما راهی برای از بین بردن رفع کیش نداشته باشید – نمی توانید فرار کنید نمی توانید مهره ای که به شاه شما حمله کرده است را بزنید – نمی توانید راه کیش را ببندید . بازی تمام شده است . مات . اگر حریف خود را مات کنید شما برنده اید .
امیدوارم از مقاله ما در مورد ترفندهای شطرنج رضایت داشته باشد این آمادگی را داریم تا خیلی زود به سوالات شما پاسخ دهیم
منبع (+)
اگر می خواهید آموزش شطرنج حرفه ای را دستور کار خود قرار دهید مقاله زیر را دنبال کنید
2 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
عالی است